niedziela, 13 lipca 2014

Przepis na sałatkę z bakłażanem

fot: DUŻYMI LITERAMI

Zgodnie z wczorajszą obietnicą, wrzucam przepis na sałatkę z bakłażanem:

Składniki : 
1 średniej wielkości bakłażan
2 większe pomidory
1/2 sałaty
kozi ser +- 10dag
orzechy właskie (~1/2 szklanki)

Sos:
2 łyżki soku z cytryny (lub limonki)
2 łyżki oliwy z oliwek
1-2 łyżki miodu
sól
pieprz
majeranek

Do przegryzienia:
przysmażona na oliwie bagietka posypana solą

Do sałatki dorzuciłam również gruszkę, jednak nie do końca pasowała do całości... 

Sałatę umyłam i poszarpałam, dodałam pokrojone w kostkę (obrane ze skórki) pomidory. Bakłażana pokroiłam w cienkie plastry, posoliłam i odstawiłam na 30 min żeby puścił sok i pozbył się goryczy. W międzyczasie pokroiłam ser, przygotowałam sos i bagietki. Bakłażana wytarłam i usmażyłam na oliwie (jeszcze lepiej zgrillować go dodając odrobinę oliwy). Sałatka nie zajęła mi więcej niż 45minut łącznie z oczekiwaniem na bakłażana (czas prawdziwie poświęcony na jej przygotowanie to ~20min) 
Zjadanie poszło równie ekspresowo ;)

Polecam :)
I proszę o sugestie na jej ewentualne ulepszenie! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

HM