środa, 8 sierpnia 2012

Zdrowe śniadanie :)

Odkąd przeczytałam składy... nie jadam już kupnych płatków śniadaniowych i musli ... płatki preparuję sama, według nastroju :) 

Poniżej prosty przepis na smaczne musli ze świeżymi borówkami : 

Płatki owsiane górskie 
Nasiona lnu 
Suszona żurawina ( bez dwutlenku siarki * - moją zakupiłam w Rossmannie ) 
Rodzynki ( bez dwutlenku siarki * - moje zakupiołam w sklepie Batom )
Orzechy włoskie ( z własnego orzecha :) )
Orzechy brazylijskie 
Migdały






*E 220 Dwutlenek siarki, bezwodnik kwasu siarkawego 
Ze strony Federacji Konsumentów http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=35
Syntetycznie otrzymywany konserwant i przeciwutleniacz. Stosowany m.in. w winach białych, owocach suszonych ! i przetworach ziemniaczanych. Powoduje straty witaminy B 1 w artykułach spożywczych, u osób wrażliwych może powodować bóle głowy i nudności. U astmatyków może dojść do tzw. astmy siarczynowej. Ze względów zdrowotnych żadna grupa osób nie powinna przekraczać dawki maksymalnej wynoszącej 0,7 mg/kg masy ciała (ok.50 mg na osobę/dobę). Wypicie 2 kieliszków zwłaszcza słodkiego białego wina, do którego dodany został dwutlenek siarki w ilości 300-400 mg/l może spowodować przekroczenie dopuszczalnego dziennego pobrania (A.D.I.). Odradza się częste spożywanie. Uwaga osoby wrażliwe i astmatycy.  

1 komentarz:

  1. Ja też najbardziej lubię domowe mieszanki płatków. Ale mam też sprawdzone sklepowe - Sonatina Obsta z pełnego ziarna, z otrębami, migdałami, rodzynkami i miodem. Rewelacyjnie smakują ;)

    Olga

    OdpowiedzUsuń

HM