środa, 11 stycznia 2017

Obiad z niskim indeksem glikemicznym IG

Z konieczności przechodzę na dietę o niskim indeksie glikemicznym.


Poniżej mój dzisiejszy ( i jutrzejszy ) obiad :

- 2 piersi z kurczaka ekologicznego
- fasolka Kidney - 80g na sucho
- makaron wstążki - pełnoziarnisty - 120 g na sucho
- marchew baby mrożona 100g
- groszek mrożony 100g
- 1 pomidor
- 1/2 świeżej papryki
- 1/2 świeżej ostrej papryczki
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 cebuli

- sos sojowy
- kurkuma
- majeranek
- słodka papryka
- sól
- oliwa z oliwek

Poprzedniego dnia zalałam fasolkę i ugotowałam ją zgodnie z przepisem.

Piersi pokroiłam w paski i zalałam 2 łyżkami sosu sojowego, oliwy, posypałam kurkumą (na oko :) ), majerankiem, oraz przetartym przez praskę czosnkiem. Całość marynowała się około godziny, choć dłuższy czas na pewno zadziała na korzyść :)

Ugotowałam marchew, groszek i makaron, zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Piesi podsmażyłam razem z cebulka i papryką, a następnie, po dolaniu 1/2 szklanki wywaru spod groszku i marchwi, gotowałam pod przykryciem przez ~15 minut. Odparowałam nadmiar płynu, dodałam oliwy, fasolki, makaronu, groszku i marchewki oraz soli i smażyłam przez ok 5 min sprawdzając aby się nie przypaliło.

Dodałam pokrojonego na cząstki pomidora ...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

HM